tim-eefje.reismee.nl

Nieuw Zeeland (Noordereiland)

Hallo lieve volgers en quizers. Wederom dank voor de reacties en het is zeker net verboden om onze foto's uit te printen en boven je bed te hangen.

Je zou verwachten dat je in een beschaafd land als Nieuw Zeeland overal internet hebt en dat je gemakkelijk een reisblog kunt bijhouden. Op zich is dat ook wel zo, maar het is erg duur. Nergens gratis WiFi zoals in Chili, overal NZ-dollars betalen met je creditcard voor langzaam internet. Daarnaast zijn we erg druk geweest met avonturen beleven uiteraard.

Goed, we hebben in La Serena, Chili nog een sterrenwacht bezocht, prachtige volle maan en de sterren van het zuiderlijk halfrond bekeken. Vervolgens met de bus terug naar Santiago, daar nog een dagje rond gehangen, laatste pesos opgemaakt en toen met het vliegtuig over de Pacific (Stille Oceaan). De overtocht was gelukkig erg stil, zonder noemenswaardigheden, geen turbulentie. Tijdens de 13 uurige vlucht groot gedeelte geslapen en het andere deel Lord of the Rings (LOTR) bekeken.LOTR is opgenomen in Nieuw Zeeland en zo kwamen we al in de stemming voor de mooie natuur van Nieuw Zeeland.

We landde op het Christelijke tijdstip van 5:00 's ochtends dus we hadden plenty of time om eens rustig de koffiebarretjes van het vliegveld van Auckland te checken. Later die dag voorbereidingen getroffen voor onze reis door New Zealand. Eerst een Nissan Bluebird automaat gehuurd (nog voor we het terrein verlieten stonden we al stil, accu leeg). Lag aan de TomTom volgens onze Indische ' vriend' . Later zouden we nog vaker met een lege accu staan, als je de lampen per ongeluk 1 minuut aan hebt nadat je de moter heb uitgezet. Enige voordeel is, dat we er zo achter zijn gekomen dat de Nieuw Zeelanders, ook wel Kiwi's genoemd, erg aardig zijn en ons altijd helpen als we weer eens de auto niet kunnen starten. Diezelfde dag ook nog eten, snorkelsetjes en wetsuits gekocht.

Klaar voor de grote reis. Eerst naar het noorden van Auckland, prachtig gesnorkeld bij Goat's Island, boottripje naar Poor Knight's Island en ook in Stingray Bay (waar Tim ook echt een pijlstaartrog zag, creepy!).

Heel gaaf was ook het catamarannen in de Bay of Islands. Eefje genoot van het heerlijke zoute zeewater, want ze zat voor Tim, die deed alsof hij de enige was dit kon sturen.

Daarna heeeele grote bomen gezen: Kaurie's. Gezien de tijd op is, vraagje, hoe oud is ongeveer een Kaurie boom, NEE niet wikipedia-en of Googlen, gewoon raden :-)

Verhaal wordt vervolgd, binnenkort echt met foto's.

Nieuw Zeeland is: one big playground. Erg duur, maar geweldig leuk.

Groetjes.

Tim en Eefje

Ps. De winnaar van een gratis broodje schapen Kebab is Lex. Inderdaad, een traditionele manier van castreren van schapen, gaat gewoon met het mondje en dat doen de al dan niet tandenloze boertjes in Chili.

Pps

Sanne

Hee samen!

Wat een supermooie foto's! Goed aan het genieten daar zo te lezen en te zien!
Hier in NL carnaval voorbij, druilerig weer en erg toe aan de lente!

Geniet van de zon!

Lfs, Sanne