tim-eefje.reismee.nl

The journey begins...

Eindelijk!! Vamos!

Na 2 vluchten met een tussenstopje van 6 uur op Londen Heathrow zijn we in het bruisende Buenos Aires beland. Van de Hollandse regen naar de Argentijnse hitte. 30-35 graden op oudjaarsdag. Natuurlijk meteen verbrand, we hadden wel zonnebrandcreme mee, maar dat spul ga je pas gebruiken als het te laat is.

We vielen meteen met onze neus in de boter, een hardloopwedstrijd recht voor de deur van ons hostel, dat gelegen was aan een 12-baans-brede boulevard in het hart van het centrum. Oordopjes waren ´s nachts dus essentieel aangezien BA een stad is die nooit slaapt. Toen we er achter kwamen dat er een wedstrijd georganiseerd werd, was het startschot al gelost.Een beetje te laat dus om ons nog in te schrijven en bovendien gebruikten ze het verkeerde chipsysteem; Ipico (voor de insiders onder jullie). BA is echt een stad die je een keer gezien moet hebben. Prachtige brede lanen met platanen, mooie gebouwen in Franse bouwstijl, veel parken in Engelse landschapsstijl, het beroemde kerkhof (of beter gezegd: doolhof!) waar Evita Peron begraven ligt endoor de hele stad heen een mooie mix van oud en nieuw.Wolkenkrabbers en kerken staan praktisch naast elkaar. Er wonen 5 miljoen mensen ende nationale hobby is vlees eten en voetbal kijken. Er zijn meer Messi-shirtjes te koop dan er insekten zijn. Eigenlijk hebben we maar1 insect gezien, een grote, harige spin in een wasbak, maar die werd vakkundig door Eefje in het putje geschreeuwd. Naast Messi hebben de Argentijnen een andere liefde: biefstuk Lomo. Overal vind je asados en parrillas, grote open barbecues waar iedereen dan gezellig zit te eten en te kletsen. Bij een van deze Parrillas was er een tangozanger die vroeg waar we vandaan kwamen. ´Ah Holanda, Maxima Zorreguieta!´, was het eerste waar de man aan dacht. Het stuk geschiedenis over de Dirty War waarbij veel jonge mensen verdwenen onder het regime van Videla leeft hier ook nog steeds. Een paar leuke wijken bezocht: - San Telmo; bekend van tango, mothers of the disappeared - Palermo Viejo; veruit de leukste wijk, vooral ook omdat deze zich niet volledig op toeristen focust - Boca: beroemde wijk met gekleurde huisjes en een beetje een western-look heeft. Eigenlijk konden we daar maar een blokje om doen, omdat het buitenhet toeristischerondje -dat bewaakt werd door veel politieagenten- te gevaarlijk is voor toeristen.Ook nog een dagje in een dorpje buiten de stad op de Argentijnse pampa vertoefd. Even weg van alle uitlaatgassen en drukte. Op het heetst van de daghebben we een uurtje paardgereden maar die waren (logischerwijs) niet vooruit te branden gezien de verzengende hitte.Daarna een zwembad opgezocht op een mooieestancia,een ranchwaar men van het´echte´ Argentijnse gaucho (cowboy)-leven kan proeven. Een mooie afsluiting van ons korte Argentijnse avontuur.

Nu Santiago, Chili. Het leven lijkt hier wat rustiger en hetziet er zelfs naar uit dat we vannacht onafgebroken kunnen gaan slapen

Laughing
. We slapen in een heus eco-hostel waar jong en oud lijken te verblijven. De komende 5 weken gaan we Chili verkennen. Hopelijk een groot gedeelte per fiets.

To be continued...

Hasta luego!

Tim & Eefje

Nona

GENIET dr volop van!
We volgen jullie reis vanuit Groningen :)

Liefs, Noon

Frank van Hulst

Spannend verhaal, ik ben benieuwd op het vervolg.

Marloes

Ha, klinkt goed jullie verhalen! Succes met het vinden van fietsen in Chili. Heel veel plezier!!
xx Marloes

Lieke

Leuk dat jullie foto's hebben geplaatst! Dat maakt ons nog jaloerser dan we al zijn...
Geniet van het zonnetje daar! Dan doen wij dat hier van alle regen en wind!

mien

geniet maar lekker. eefje zorg goed voor tim met zijn verbrande snoet ik geniet met jullie mee